info@garnaffaren.se
59 kr frakt - Gratis över 600 kr     Hitta min order

Kategorier

Meny

Köpvillkor

Frakt och leverans

Leveranstider

Varor vi har i lager skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar
Beställningsvaror skickas inom 5-7 arbetsdagar.
Om leveranstiden avviker avsevärt från detta kontaktar vi dig via mejl.

Leveransätt

Vi skickar med PostNord och varubrev.

Fraktkostnad

PostNord 0-599kr: 59 SEK
PostNord 600kr - uppåt: 0 SE

PostNord Collect till ombud, oavsett ordervärde: 89:-

 

Betalningskostnad

Kort: 0 SEK
Direkttbetalning: 0 SEK
Klarna eller Svea Faktura: 0 SEK 

Leveranssäkerhet

Garnaffären skickar alltid en orderbekräftelse innan vi skickar varorna till dig. Vi bevakar alltid att du får de varor du beställt, våra paket skickas med Posten Varubrev.

Ångerrätt, reklamation, byte mm

Transportskador

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada ska du inte ta emot det. Be Posten/DHL skriva anledning till retur på ej uthämtad vara vid postförskott. Ditt paket finns att hämta i 4 veckor vid efterkrav.

Ej uthämtad vara vid postförskott

Ditt paket finns att hämta i 4 veckor vid postförskott. Paket som inte hämtas ut debiterar vi en straffavgift på 300 kronor i form av en faktura från inkasso. Vi registrerar alla användare som inte hämtar ut sina paket. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Garnaffären förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Byten, returer, reklamationer och garantier

Du har från det att du mottagit varan retur- och bytesrätt i 14 dagar. Varan måste returneras i oskadat skick och vara helt oanvänd. Vid retur eller byte av varor betalar du returfraktkostnaden. Om det är en reklamation på grund av skadad vara eller att Garnaffären har skickat fel vara står vi för alla kostnader.

Retur av varor

Meddela oss att du vill returnera en vara genom att kontakta oss på info@garnaffaren.se Där får du information om hur du ska göra. När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift).

Byte av varor

Kontakta oss om du vill byta en vara så reserverar vi den nya varan åt dig. Om du inte gör detta finns det risk för att den vara du vill ha är slut innan vi hinner genomföra bytet. (OBS. Du betalar returfrakten vid byte). När vi fått varan och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot postförskott eller förskottsbetalning, och om den är billigare återbetalar vi dig. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift).

Reklamation av varor

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Vid en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara och ersättning för returfrakten. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan och ersätter dig för returfrakten. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar, om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift). Om du vill ha en ny vara skickas den till dig inom 7 dagar.

Knutar på nystan

Knutar är oundvikligt vid produktion av garn och ibland måste garnet skarvas. Vid ev. knutar på nystan, reklamerar vi vid minst fyra knutar per nystan.

Säkerhet

Klarna Faktura eller Svea Ekonomi

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna eller Svea faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Kreditkortsbetalningar

Kreditkortsbetalningarna behnadlas av ett svenskt företag som heter DIBS Payment Services, dem hanterar online-verifiering av kreditkort på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. När du fyllt i dina kortuppgifter krypteras kontokortsnumret direkt. Kommunikationen till DIBS Payment Services-servern går via en krypterad direktförbindelse (https). När sedan din information skickas till banken används bankens säkerhetssystem.

Vid betalningen är det alltså två kommunikationsvägar som behöver skyddas:

  1. Kommunikationen mellan slutkonsument och DIBS Payment Service
  2. Kommunikationen mellan DIBS Payment Services och banken

För kommunikationen mellan slutkonsument och DIBS Payment Services används SSL-kryptering. DIBS Payment Services använder sig av den starkaste kryptering som finns tillgänglig på marknaden med 128-bitarsnyckel. Det betyder att du dels kan vara säker på att du är uppkopplad mot just DIBS Payment Servicess server, och dels att ingen annan än DIBS Payment Services kan se din information.

I kommunikationen med bankerna använder DIBS Payment Services de säkerhetssystem som används av dessa.

Väljer du att betala ditt köp via din Internetbank skyddas dina uppgifter av säkerhetssystemet hos din bank oavsett om du handlar med ditt certifikat/din PIN-kod via Handelsbanken, ditt Digipass via SEB, med din säkerhetsdosa i Föreningssparbanken eller med ditt Smartkort/din engångskod i Nordbanken.

Personuppgifter

Garnaffären kommer aldrig att låta någon annan få tillgång till eller använda dina personuppgifter. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

Force Majeure

Garn och handarbet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt ovan, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bland annat. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, samt onormal nedgång i marknaden..