Stäng
Søke
Filters

Köpvillkor

Frakt och leverans

Leveranstider

Varor vi har i lager skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar
Beställningsvaror skickas inom 1-5 arbetsdagar.
Om leveranstiden avviker avsevärt från detta kontaktar vi dig personligen.

 

Fraktkostnad

Posten 0-299kr: 25 SEK
Posten 300kr - uppåt: 0 SEK
För leverans utanför Sverige tillkommer fraktkostnad beroende på volym och land.

 

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.

Leveranssäkerhet

Garnaffären skickar alltid en orderbekräftelse innan vi skickar varorna till dig. Vi bevakar alltid att du får de varor du beställt, våra paket skickas med Posten Varubrev.

Ångerrätt, reklamation, byte mm

Byten, returer, reklamationer och garantier

Du har från det att du mottagit varan retur- och bytesrätt i 14 dagar. Varan måste returneras i oskadat skick och vara helt oanvänd. Vid retur eller byte av varor betalar du returfraktkostnaden. Om det är en reklamation på grund av skadad vara eller att Garnaffären har skickat fel vara står vi för alla kostnader.

Retur av varor

Meddela oss att du vill returnera en vara genom att kontakta oss på info@garnaffaren.se Där får du information om hur du ska göra. När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift).

Byte av varor

Kontakta oss om du vill byta en vara så reserverar vi den nya varan åt dig. Om du inte gör detta finns det risk för att den vara du vill ha är slut innan vi hinner genomföra bytet. (OBS. Du betalar returfrakten vid byte). När vi fått varan och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot postförskott eller förskottsbetalning, och om den är billigare återbetalar vi dig. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift).

Reklamation av varor

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Vid en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara och ersättning för returfrakten. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan och ersätter dig för returfrakten. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar, om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift). Om du vill ha en ny vara skickas den till dig inom 7 dagar.

Säkerhet

Personuppgifter

Garnaffären kommer aldrig att låta någon annan få tillgång till eller använda dina personuppgifter*. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

Force Majeure

Garn och handarbet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt ovan, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bland annat. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, samt onormal nedgång i marknaden..

 

* Vi använder Klarna Checkout för säker betalning, när du slutförköpet går de via Klarna klarna kommer hanter dina uppgifter. Se Klarnas villkor här.