Stäng
Sök
Filters

Köpvillkor

Frakt och leverans

Leveranstider

Varor vi har i lager skickas normalt inom 2-4 arbetsdagar
Beställningsvaror skickas inom 5-7 arbetsdagar.
Om leveranstiden avviker avsevärt från detta kontaktar vi dig personligen.

 

Fraktkostnad

Bring 0-499kr: 49 NOK
Bring 500kr - uppåt: 0 SEK
För leverans utanför Sverige tillkommer fraktkostnad beroende på volym och land.

 

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalingsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.

Leveranssäkerhet

Garnaffären skickar alltid en orderbekräftelse innan vi skickar varorna till dig. Vi bevakar alltid att du får de varor du beställt, våra paket skickas med Posten Varubrev.

Ångerrätt, reklamation, byte mm

Byten, returer, reklamationer och garantier

Du har från det att du mottagit varan retur- och bytesrätt i 14 dagar. Varan måste returneras i oskadat skick och vara helt oanvänd. Vid retur eller byte av varor betalar du returfraktkostnaden. Om det är en reklamation på grund av skadad vara eller att Garnaffären har skickat fel vara står vi för alla kostnader.

Retur av varor

Meddela oss att du vill returnera en vara genom att kontakta oss på info@garnaffaren.se Där får du information om hur du ska göra. När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift).

Byte av varor

Kontakta oss om du vill byta en vara så reserverar vi den nya varan åt dig. Om du inte gör detta finns det risk för att den vara du vill ha är slut innan vi hinner genomföra bytet. (OBS. Du betalar returfrakten vid byte). När vi fått varan och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot postförskott eller förskottsbetalning, och om den är billigare återbetalar vi dig. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift).

Reklamation av varor

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Vid en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara och ersättning för returfrakten. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan och ersätter dig för returfrakten. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar, om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Om du inte lämnar kontonr så återbetalar vi dig per postavi (OBS att posten då tar ut en avgift). Om du vill ha en ny vara skickas den till dig inom 7 dagar.

Säkerhet

Personuppgifter

Integritetspolicy

Garnaffären värnar om din personliga integritet och arbetar för att säkerställa att dina personuppgifter skyddas vid användning av våra tjänster. Nedan följer vår policy avseende integritet (“Integritetspolicy”) som fastställer hur RG Consulting(Garnaffären.se), org. nr 556512-1331, Stureholmsvägen 3, 45155 Uddevalla, Sverige, info@garnaffaren.se

Integritetspolicyn gäller när Garnaffären tillhandahåller tjänster och produkter i anslutning till köp, serviceärenden och övrig kontakt med Garnaffären. Vid special ärenden  hjälper vi  Er kunder, (om ni själva önskar detta) att göra köp i vår shop. För att genomföra köpet via  Klarna för faktura hantering behövs personnummer vilket vi då kommer att behöva från dig. Vi sparar inte ditt personnummer i några register eller sprider vidare till någon imon eller utanför företaget. 

2. Vem ansvarar för dina personuppgifter? Garnaffären är personuppgiftsansvarig och har följande kontaktuppgifter:

Per post: RG Consulting AB , Föreningsgatan 17, 45152 Udevalla Tel: 0522-33700 E-post: info2garnaffaren.se.

Garnaffären avser att behandla alla personuppgifter på ett lagligt, öppet och rättvist sätt i enlighet med tillämplig lagstiftning (bl.a. Europeiska Unionens Allmänna Dataskyddsförordning 2016/679 av den 27 april 2016).

3. När behandlar vi dina personuppgifter? Som kund hos Garnaffären behandlar vi personuppgifter om dig när du genomför ett köp på Garnaffärens hemsida, använder dig av Garnaffärens support, besöker Garnaffärens hemsida eller på annat sätt har kontakt med Garnaffären. De ändamål som ligger till grund för Garnaffärens behandling av personuppgifter anges i avsnitt 4.  Garnaffären samlar även in och uppdaterar dina adressuppgifter via tredjepartstjänster som Klarna.

 

4. Garnaffären behandlar aldrig känsliga personuppgifter med stöd av en intresseavvägning och utför ingen automatiserad behandling utan ditt samtycke. När Garnaffären behandlar personuppgifter med stöd av samtycke från dig måste ditt samtycke vara frivilligt, specifikt, informerat och innebära ett otvetydigt medgivande för att gälla som rättslig grund. Om du har gett ditt samtycke för Garnaffären har du rätt att när som helst återkalla det.

5. Hur skyddar vi dina personuppgifter? Vi har vidtagit tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina uppgifter från förlust.

6. Vi värnar om våra kunders personuppgifter! Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter, denna Integritetspolicy eller om du vill begära ett registerutdrag.

Vår kontaktinformation är: 

RG Consulting AB (Garnaffären.se) 

Stureholmsvägen 3 

45177 Uddevalla

Sverige

Telefon: 0522-33700

E-post: info@garnaffaren.se

Företagsregister: Bolagsverket Organisationsnummer: 556512-1331

Garnaffären kommer aldrig att låta någon annan få tillgång till eller använda dina personuppgifter*. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. 

Cookies 

En cookie är en liten textfil som sparas i din dator när du besöker en webbplats som använder cookies. Nästa gång du besöker samma webbplats kan den läsa din cookie och visa sidorna enligt dina inställningar. Vår webbplats använder ibland cookies och då enbart för att göra det lättare för dig att använda våra sidor. 

Force Majeure

Garn och handarbet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt ovan, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bland annat. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, samt onormal nedgång i marknaden..

 

* Vi använder Klarna Checkout för säker betalning, när du slutförköpet går de via Klarna klarna kommer hanter dina uppgifter. Se Klarnas villkor här.